****** 2011. július ******

július melegen, szárazon és eseménytelenül folytatódott. Július 2-án még lehetett hallani mennydörgést egy nyugat felől érkező zivatarsávból, majd a következő napon elvonultak az esőfelhők. Nagyon kevés csapadék 14-én esett, ami arra se volt elegendő, hogy a port elverje.

4 nap múlva azonban komoly változás kezdődött. Eleinte még a távolban, majd másnap Pécelhez jóval közelebb is kialakultak igen heves szélrohamokkal és erős villámintenzitással kísért zivatarok, amit felhőszakadás is kísért. 18-án késő este érkezett egy erős villámintenzitású vihar, azonban Pécel közelébe érve elvesztette erejét, már csak kisebb záporra futotta:

Hajnalban további messzi villámlást lehetett fotózni:

A 19-i zivatarrendszer két hullámban érkezett. Először kora este (21:30):

majd éjfél után is:

Utóbbi viharról jó minőségű hangfelvétel is készült:

http://www.freesound.org/people/csengeri/sounds/125072/

A két időszak között sem szűnt meg teljesen a villámlás.

Több videó is készült a zivatarról, amit a http://www.youtube.com weboldalra töltöttem fel.

Részletes beszámoló itt: https://csengeri.wordpress.com/2011/07/20/tombolo-zivatarok-2011-julius-19-en-pecelen/

Ezen a napon volt azonban a hónap és egyben a nyári évszak utolsó zivatara. (bár a radarkép és a villámtérkép alapján augusztus 12-én is lehetett hallani távoli dörgéseket Pécelről, de én nem voltam otthon) Július 21-e után esős időszak vette kezdetét, amely 30-áig tartott.

Ez a hónap kicsit szomorúan indult az egyik kutyától való megválás, valamint a 2011. július 4-én sikertelen rutinvizsga miatt is. Azonban a 2. alkalommal (21-én) sikerült átmenni a vizsgán.

Névjegy csengeri
I love thunderstorms, lightning photography, interested in physics, paranormal things (ghosts), I like simulating explosions, clouds and smokes on computer. I like watching and making videos and upload them to Youtube. -------------------------- Szeretem a viharokat, villámokat fotózni, érdekel a fizika, parajelenségek (szellemek), szeretek robbanásokat, felhőket és füstöt utánozni a számítógépen. Szeretek videókat nézni és készíteni, feltölteni azokat a Youtube-ra.

Hozzászólás