Villám csapott Pécelen a lakásom erkélyéről is jól látszó dombtetőn levő házba, amely kigyulladt

Villám csapott Pécelen a lakásom erkélyéről is jól látszó dombtetőn levő házba, amely kigyulladt és tetőszerkezete kiégett. A jelenség azonban nem szokatlan errefelé.

A http://kopaszhegy.hu/ és a http://www.pecelinfo.hu oldalakról kaptam a hírt, de a zivatar idején Rákoscsabán, Budapest XVII. kerületében a nagyszülőméknél tartózkodtam. Így túl sok felvételt nem készítettem a viharról, amely  12 órától kezdődött és kb. 30 percig tartott. A viharban eleinte  felhővillámok dörgését hallottam, majd csak a második felétől (kb. 12:15 után) volt kb. 15 darab felhő-föld villám a hangok szerint. Néhányat szemmel is láttam a vihar vége felé, de a kamera felvételén nem látszódott jól a villám a nappali világosság miatt. A pecelinfo.hu képei a villámcsapott házról (nem az én felvételem):

A villámcsapás a dombtetőbe nem ritka jelenség. 2004. augusztus 7-én sikerült egy, ugyanabba a dombtetőbe csapó villámot megörökíteni:

2007. májusában sem kímélte meg a vihar a dombtetőt:

És ezek azok az esetek voltak, amikor épp sikerült lefényképezni a villámot. Ennél jóval értelemszerűen jóval több villámcsapás fordul elő a környékken, hangos égzengésekkel kísérve. Mivel mostanra ez a terület beépült, így jóval nagyobb lett a veszélye nagy anyagi kárral járó villámcsapásnak.

További villámlásról készült képeim a www.csengeri.fw.hu weboldalon találhatóak.

Névjegy csengeri
I love thunderstorms, lightning photography, interested in physics, paranormal things (ghosts), I like simulating explosions, clouds and smokes on computer. I like watching and making videos and upload them to Youtube. -------------------------- Szeretem a viharokat, villámokat fotózni, érdekel a fizika, parajelenségek (szellemek), szeretek robbanásokat, felhőket és füstöt utánozni a számítógépen. Szeretek videókat nézni és készíteni, feltölteni azokat a Youtube-ra.

One Response to Villám csapott Pécelen a lakásom erkélyéről is jól látszó dombtetőn levő házba, amely kigyulladt

  1. Galgóczy Edina szerint:

    Nagyon aggasztó-pláne így,hogy az ember tudja hogy arrafelé nagyon gyakori az ilyen nagy vihar ami ráadásul hatalmas károkkal is jár. Szerencse hogy emberi sérülés nem történt, de történhetett volna.
    Én személy szerint is nagyon aggódom, mivel a lányomék a történtek melletti harmadik házsorban laknak!

Vélemény, hozzászólás?

